Met een online marktanalyse krijg je een volledig beeld van de online zichtbaarheid van jouw website, hoe je ervoor staat ten opzichte van je concurrenten, waar de kansen liggen om je zichtbaarheid te vergroten en wat de concrete resultaten zijn van je website.
Een online marketing analyse staat in alle gevallen aan de basis van een online marketing campagne. Het is dan ook allereerst belangrijk om te weten hoe de campagne er op dit moment voorstaat voordat er keuzes gemaakt kunnen worden qua inzet van online marketing activiteiten. Een online marketing analyse bestaat uit alle essentiële data die jij als MKB’er nodig hebt om te kunnen bepalen of een campagne goed gaat of niet. Belangrijke data die hierin wordt meegenomen zijn als volgt:
In het daadwerkelijke document wordt er nog meer data meegenomen. Hieronder vind je een voorbeeld van hoe zo’n document eruit ziet.
Bovenstaande tabel met data geeft een helikopter overzicht van de campagne. Alle resultaten van elk individueel kanaal wordt uitgelicht en vergeleken met alle andere online kanalen. Met deze inzichten kunnen we precies zien welke kanalen goed werken en welke kanalen minder goed lopen. Samen bepalen we hoe het kan dat een kanaal goed of minder goed conversies genereert.
Het doel van de campagne is in vrijwel alle gevallen 1 van de 2 volgende doelstellingen:
Afhankelijk van het doel wordt de inzet van elk kanaal maand-op-maand met elkaar vergeleken om zoveel mogelijk groei te realiseren door middel van Growth Hacking.
Growth Hacking staat voor het genereren van zo veel mogelijk resultaten door de best converterende kanalen en methodes te maximaliseren. Het advertentiebudget zo snel mogelijk te verschuiven van relatief slecht-converterende kanalen naar de kanalen die veel rendement opleveren. Elk kwartaal formuleren we een nieuwe strategie voor de 3 maanden erna, waarvan ik denk dat we de meeste resultaten kunnen behalen. Na die 3 maanden voeren we nogmaals een online marktanalyse uit en formuleren op basis van de nieuwe data een vervolgstrategie.
Heb je weinig inzicht in wat je website nu precies oplevert? Wil je weten welke kanalen goed voor jouw markt werken en hier maximaal profijt uithalen?
Door mij in te schakelen voor jouw online marketing vraagstuk(ken) haal je meer dan 4 jaar online marketing ervaring in huis. Door mijn ervaring als ondernemer weet ik precies wat ondernemers willen. Meer rendement & geen poespas. Mijn resultaat-gedreven aanpak sluit dan ook naadloos aan op deze behoefte. Ik ben ‘to the point’, ik vertel precies hoe het is en wat je kunt verwachten.
Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan en we kijken samen naar hoe we het maximale rendement uit jouw website kunnen halen.