bestetip.nl is een blogsite waar producten worden getest en waar over vervolgens over wordt geschreven. Verder bevat de website productvergelijkingen. Dit bij elkaar zorgt ervoor dat potentiële kopers van producten betere aankoopbeslissingen kunnen maken.
De website op zichzelf was al redelijk succesvol, maar het groeide nog niet snel genoeg. De website was enkel een blogsite met veel tekstuele content. De vraag was hoe we hier op korte termijn meer bezoekers naar toe konden trekken en hoe we de websitebezoekers makkelijker konden omzetten naar een conversie.
Om te beginnen heb ik een A – Z online marketing analyse uitgevoerd. Ik heb de aankoopdata geanalyseerd en kwam zo tot de conclusie dat de websitebezoekers van bestetip.nl vaak gevoelig zijn voor lagere prijzen. Met deze kennis hebben we de blogsite verder uitgebouwd tot een webshop met prijsvergelijkingsfunctionaliteiten en categoriepagina’s. De webshop met prijsvergelijkingen functioneert nu als ondersteuning voor de blogs en andersom. Bezoekers kunnen producten nu nog sneller en makkelijker vergelijken.
Toen we met de campagne begonnen scoorden we met 6 zoekwoorden in de top 3 van Google. Na en een periode van 6 maanden is dit aantal top 3 posities gegroeid naar 51 zoekwoorden. Het eindresultaat? De campagne leverde binnen een periode van 6 maanden 68% meer organische bezoekers naar de website. De conversiepercentage is gestegen van 15,5% naar 30%. Dit is bijna een verdubbeling! Dit zorgde ervoor dat het aantal conversies is gestegen met 131%.
Onderaan de streep zorgde de hele website binnen 6 maanden voor 173% meer omzet!
Met veel enthousiasme werk ik aan verschillende projecten. Ben je benieuwd wat ik voor jou kan betekenen? Vraag dan direct een gratis SEO analyse aan of neem contact op!