🗸 Bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur.

Ariën verhoefstraat 121, Arnhem

Top
bestetip.nl | 173% meer omzet in 6 maanden
Content Marketing, Conversie optimalisatie, Linkbuilding, Online Strategie, SEO, Techniek

Wie is bestetip.nl?

bestetip.nl is een blogsite waar producten worden getest en waar over vervolgens over wordt geschreven. Verder bevat de website productvergelijkingen. Dit bij elkaar zorgt ervoor dat potentiële kopers van producten betere aankoopbeslissingen kunnen maken.

Data bestetip.nl downloaden

Aanleiding: “Meer relevante bezoekers trekken en omzet genereren”

De website op zichzelf was al redelijk succesvol, maar het groeide nog niet snel genoeg. De website was enkel een blogsite met veel tekstuele content. De vraag was hoe we hier op korte termijn meer bezoekers naar toe konden trekken en hoe we de websitebezoekers makkelijker konden omzetten naar een conversie.

Wat heeft WJ Digital Marketing gedaan?

Om te beginnen heb ik een A – Z online marketing analyse uitgevoerd. Ik heb de aankoopdata geanalyseerd en kwam zo tot de conclusie dat de websitebezoekers van bestetip.nl vaak gevoelig zijn voor lagere prijzen. Met deze kennis hebben we de blogsite verder uitgebouwd tot een webshop met prijsvergelijkingsfunctionaliteiten en categoriepagina’s. De webshop met prijsvergelijkingen functioneert nu als ondersteuning voor de blogs en andersom. Bezoekers kunnen producten nu nog sneller en makkelijker vergelijken.

  • Deze optimalisatie zorgden ervoor dat de conversiepercentage direct omhoogschoot.
  • Verder heb ik een SEO-analyse uitgevoerd over de websitebreed om technische optimalisatiepunten door te voeren.
  • Er is linkbuilding ingezet op de pagina’s waar veel potentie in zat. Denk hierbij aan pagina’s die op positie 5 t/m 15 scoren, om deze naar de top 3 te trekken.
  • Als aanvulling op linkbuilding hebben we de pagina’s qua content geoptimaliseerd om het proces van hoger ranken te versnellen.

Resultaten

Toen we met de campagne begonnen scoorden we met 6 zoekwoorden in de top 3 van Google. Na en een periode van 6 maanden is dit aantal top 3 posities gegroeid naar 51 zoekwoorden. Het eindresultaat? De campagne leverde binnen een periode van 6 maanden 68% meer organische bezoekers naar de website. De conversiepercentage is gestegen van 15,5% naar 30%. Dit is bijna een verdubbeling! Dit zorgde ervoor dat het aantal conversies is gestegen met 131%.

Onderaan de streep zorgde de hele website binnen 6 maanden voor 173% meer omzet!

Ben jij mijn volgende succes project?

Met veel enthousiasme werk ik aan verschillende projecten. Ben je benieuwd wat ik voor jou kan betekenen? Vraag dan direct een gratis SEO analyse aan of neem contact op!

SEO analyse uitvoeren

Date