🗸 Bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur.

Ariën verhoefstraat 121, Arnhem

Top

Zoekmachine adverteren

Direct boven aan in Google staan en daardoor meer bezoekers trekken en leads genereren? Met zoekmachine adverteren sta je direct boven aan! Ik beheer je campagne en jij hebt er geen omkijken meer na. Je hoeft alleen maandelijks even de statistieken na te lopen!

Ik wil adverteren in Google
Zoekmachine adverteren - Hero image

Zoekmachine adverteren: Laag klikbedrag

Zoekmachine adverteren is een online marketing specialisatie waarbij het doel is om vandaag nog meer conversies te genereren. Door te adverteren in Google betaal je een zogenoemde CPC (Cost-per-click). Voor elke keer dat iemand op je advertentie klikt, betaal je een bedrag aan Google. Het bedrag wat je betaalt voor elke klik is afhankelijk van de concurrentie op het zoekwoord en de kwaliteit van jouw website:

  • Hoe hoger de competitie op het zoekwoord, des te meer concurrenten bereid zijn te betalen. Logisch gevolg is dat je daardoor ook hogere bedragen moet betalen om op dezelfde posities te komen.
  • De kwaliteit van jouw website heeft ook een invloed op de CPC. Heb je namelijk een goede website en adverteer je op een pagina die de zoekvraag goed beantwoord? Dan behaal je een hogere kwaliteitsscore. Een hoge kwaliteitsscore zorgt ervoor dat je korting krijg op de CPC. Jouw advertentie vervult namelijk ook het doel van Google: Het vertonen van een zo relevant mogelijke advertentie.

Door een uitgebreide zoekwoordenanalyse te doen en deze zoekwoorden te analyseren op hoogte van de CPC, kun je een goede inschatting maken op welke zoekwoorden je wel en niet wilt adverteren. Sommige zoekwoorden zijn nou eenmaal heel duur, terwijl je voor minder geld een interessantere zoekwoord kunt kiezen.

Zoekmachine adverteren: Resultaatgericht

De CPC is slechts 1 metric om te bepalen hoe goed de resultaten van een advertentiecampagne zijn. Vanwege mijn resultaatgerichte aanpak ben ik zelf voorstander van het kijken naar de metric: Kosten per conversie of Return on Ad Spend (ROAS).

  • Bij de kosten per conversie wordt er gekeken naar wat het gemiddelde aan advertentiebudget kost om één conversie te genereren. Door de kosten / conversie inzichtelijk te hebben, dan kunnen we dit eenvoudig vertalen naar de kosten voor een lead. Deze kosten kun je vervolgens aftrekken van de omzet van één lead om te bepalen wat de kosten-verhouding is voor het krijgen van een lead.
  • De ROAS is een geschikte maatstaf voor webshops, waarbij er gestuurd wordt op het genereren van zoveel mogelijk omzet vanuit de webshop. De ROAS staat in feite voor: Hoeveel euro omzet krijg ik uit 1 euro ads budget. Bij een ROAS van 10 ontvang je dus €10 aan omzet voor elke €1 aan Ads budget. Als je een winstmarge hebt van 20%, dan betekent dit dat je 10% winst haalt uit de Google Ads campagne.

Ik stuur in bijna alle gevallen op één van bovenstaande strategieën. Beiden zijn ze gericht op efficiëntie, waardoor het resultaat is een zo laag mogelijke kosten per conversie of een zo hoog mogelijke ROAS. In heel uitzonderlijke gevallen zijn bovenstaande doelen niet de wens van de klant. Het kan zijn dat jouw winstmarge zo groot is, dat het genereren van zo veel mogelijk leads een interessantere doel is dan het efficiënt verkrijgen van leads.

Weet je nog niet wat het beste bij jou en jouw doelgroep past? Dan kom ik graag met je in contact om daarover te sparren.

Direct bovenaan in Google komen?

Wil je weten wat het kost om te adverteren in Google? En wil je weten wat het voor jou kan opleveren?

Door mij in te schakelen voor jouw online marketing vraagstuk(ken) haal je meer dan 4 jaar online marketing ervaring in huis. Door mijn ervaring als ondernemer weet ik precies wat ondernemers willen. Meer rendement & geen poespas. Mijn resultaat-gedreven aanpak sluit dan ook naadloos aan op deze behoefte. Ik ben ‘to the point’, ik vertel precies hoe het is en wat je kunt verwachten.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan en we kijken samen naar hoe we het maximale rendement uit jouw website kunnen halen.

wesley-jansen
'Hoi' zeggen tegen Wesley
Pijltje 3
wesley-jansen

Website Optimalisatie Aanvraagformulier